Monday 26 October 2009

Yunalis Zarai a.k.a Yuna





          Yunalis Zarai merupakan seorang anak muda yang sedang mengikuti pendidikan Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang,Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam ini adalah merupakan seorang penyanyi yang sedang meningkat popularitinya di dalam bidang nyanyian melalui lagu "Dan Sebenarnya" telah menarik perhatian banyak pihak kerana imejnya yang bertudung dan berkebolehan bermain gitar serta kelunakan suaranya yang merdu pastinya akan membuatkan sesiapa sahaja yang mendengar pasti akan terhibur.




     Gadis kelahiran Alor Setar ini sebenarnya telah lama dikenali dikalangan peminat muzik "underground" kerana beliau sering mengadakan persembahan "gig" didalam dan di luar negara. Sambutan yang diterima oleh gadis yang berusia 22 tahun ini setiap kali mengadakan persembahan adalah sangat memberangsangkan.Banyak lagu yang dihasilkan adalah didalam bahasa inggeris,diantaranya ialah "random awsome,rocket,backpacking around europe,after midnight,blue sand & deeper conversation".



     Diharapkan beliau terus berkarya serta menampilkan banyak lagi lagu yang dapat memenuhi kehendak dan citarasa peminatnya yang semakin bertambah pada ketika ini.Penyanyi ini juga telah memberikan inspirasi kepada anak-anak muda yang lain serta dijadikan ikon didalam bidang nyanyian.




3 comments:

mamaarifakeemaisy on Monday, October 26, 2009 10:44:00 am said...

yaa i like'dan sebenarnya' tu...so sweet la suara dia, slamber je..takde control2 kan..sukee.. :)

Anonymous said...

dengar gak lagu dia tapi tak bape nak minat sgt..
hahaha~~

Zayani Zulkiffli on Sunday, November 01, 2009 7:16:00 pm said...

jujo..sy tak brape suke die ^_^c

Post a Comment

TeRiMa KasiH KeraNa SuDi Komen Kat SiNi

 

ParlieWalla360™ | “Informasi,Hiburan,Muzik,Berita,Artis,Popular,Terkini” Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet
Distributed by Deluxe Templates © 2008