Thursday 22 October 2009

One Buck Short-Halal & Loving It


     One Buck Short akan melancarkan album mereka yang terbaru dipasaran iaitu "Wait For It" tidak lama lagi dan semestinya kemunculan album ini ditunggu-tunggu oleh peminat mereka terutamanya pencinta muzik "underground" yang telah lama menjadi peminat setia mereka dan tidak hairanlah kumpulan ini mempunyai peminatnya yang tersendiri sama ada yang mengikuti melalui konsert ataupun 'gig' yang mereka melakukan persembahan pasti akan mendapat sambutan yang hangat kepada pencinta muzik ini.

     One Buck Short telah ditubuhkan oleh Hafiz (dahulunya pemain bass) dan Rahul (gitar) di sekolah menengah, mereka berempat ini memulakan kerjaya mereka bermain di sekolah dan menyertai pertandingan "Battle of the Bands" sebelum memasuki arena tempatan dengan berbekalkan pengalaman dan lagu yang menyengat semestinya pasti akan membuat anda melompat dan "moshing" tapa henti.One Buck Short telah berkembang menjadi salah satu pencetus irama rock dinegara ini.




     Kini kumpulan ini dianggotai oleh Rahul (guitar),Imran (drum),Mooky (vokal) dan Izal (bass). Single pertama mereka "That Day" berjaya melonjak di senarai Top Ten Hitz.FM Malaysia, mereka pernah membuat persembahan di Rock the World IV ',' Rock the World V ' dan Asian X Games. Band ini juga pernah dicalonkan sebagai Best Newcomer, 'Best Rock' dan 'Best Live Act' di Malaysia.



     Melalui Homegrown Records dan Universal Music, band ini telah mengeluarkan album mereka dengan kerjasama produser terkenal Greg Henderson.



     One Buck Short pernah membuat persembahan pembukaan untuk Fall Out Boy di Singapura sebagai sebahagian daripada band rock antarabangsa dan LIVE MTV bersama Good Charlotte di Kuala Lumpur pada bulan April 2007.One Buck Short juga pernah berkongsi pentas dengan seperti Sugar Ray, Gym Class Heroes, The Academy Is, Hinder, MxPx dan banyak lagi.One Buck Short akhirnya telah dijemput hadir ke Australia untuk konsert One Movement Showcase Music Festival..

    Tahniah diucapkan kepada One Buck Short kerana telah membawa nama Malaysia ke mata dunia..."Keep Rock 'n' Roll"...You Guys 'RocK'

1 comments:

Faiz Trance Syhcotic™ on Friday, October 23, 2009 1:07:00 am said...

blila satu!!!!

Post a Comment

TeRiMa KasiH KeraNa SuDi Komen Kat SiNi

 

ParlieWalla360™ | “Informasi,Hiburan,Muzik,Berita,Artis,Popular,Terkini” Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet
Distributed by Deluxe Templates © 2008