Sunday 10 January 2010

Merantau Worrior



 
     Seronoknya dapat tengok cerita ni kat wayang tadi. Tak sia-sia beratur panjang untuk tengok cerita ni walaupun telah ditayangkan di Malaysia pada 7/01/10 yang lepas. Rasanya tak perlu ulas panjang-panjang kerana dalam blog ni dulu pernah cerita masa awal sebelum kemunculan di pawagam lagi.Kalau korang tak pernah tengok klik jer kat sini "Aksi Pendekar Moden".



  
     Di Minangkabau, Sumatera Barat, Yuda pengamal Silat Harimau dalam persiapan akhir untuk memulakan "Merantau," yang akan dilakukan oleh anak muda yang akan meninggalkan desa pertanian sangat indah dan untuk berdikari mencari rezeki seorang diri di bandar Jakarta.

 

     Yuda tidak pasti tentang masa depan yang baru, hasil pertemuan kesempatan dalam dirinya membela yatim piatu Astri dari menjadi mangsa perdagangan manusia yang dipimpin oleh Ratger dan Lars. Yuda ke bandar ini pada mulanya ingin membuka kelas mengajar silat tetapi dia secara tidak sengaja terpaksa menyelamatkan Astri dan adiknya Adit. Yuda terpaksa melindungi Astri dan Adit dan tidak punya pilihan selain menghadapi para penyerangnya dan berjuang habis-habisan demi membela nasib dua beradik ini.


6 comments:

Unknown on Sunday, January 10, 2010 2:06:00 am said...

indonesia??

Jo Qusary on Sunday, January 10, 2010 2:46:00 am said...

Yaahhh... Silat Harimau Minang mari!

sukiminna on Sunday, January 10, 2010 3:00:00 am said...

he..aku ada terbaca pasal cite ni kat blog lain hari tu. cerita indonesia kan? ada yang kata ala2 ongbak tapi versi silat.

macam menarik je. tapi mane nak carik. ade ke tayang kat malaysia?

Mr.Belalang on Sunday, January 10, 2010 9:55:00 am said...

citer ni memang best tahap gaban... aku tgu masa nak download je..sebagai koleksi..hehe

Unknown on Sunday, January 10, 2010 5:49:00 pm said...

macam pernah tengok..macam je la..haha :D

Syoknye FINGO on Sunday, January 17, 2010 4:21:00 pm said...

cam bez jer tgk...

Post a Comment

TeRiMa KasiH KeraNa SuDi Komen Kat SiNi

 

ParlieWalla360™ | “Informasi,Hiburan,Muzik,Berita,Artis,Popular,Terkini” Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet
Distributed by Deluxe Templates © 2008