Thursday, 31 December 2009

GPS (Global Positioning System)



    
     Seronok petang tadi pergi jalan-jalan kat Jusco Bandar Perda, mula-mula rancang nak pergi bank kat situ, alih-alih pergi kedai 'gadget' kat Jusco tu.




     Tapi hampa bila pergi kat sana tak dapat apa yang dicari. Sebenarnya bukannya nak barang penting sangat, cuma nak cari sarung GPS ni je. Nak cari yang boleh gantung kat leher tak ada pun. GPS (Global Positioning System) ni sebenarnya kegunaanya untuk bagi panduan kepada pengguna jalanraya terus melalui satelit.




     Cuba bayangkan jika mendapat panduan terus dari satelit mesti seronok kan? Nanti kalau korang berkesempatan cubalah sendiri pasti tak rugi kalau boleh memilkinya, bukan sekadar atas jalan tetapi kalau untuk pejalan kaki pun boleh. kalau tak percaya cubalah sendiri ye...

5 comments:

Faiz Trance Syhcotic™ on Thursday, December 31, 2009 3:24:00 am said...

ya..abangku suda ada!!!best jgakla bde nie...
speedtrap pon bleh detect!!!

mamalieyna on Thursday, December 31, 2009 8:56:00 am said...

best kan ada GPS niey, senang kalo nk ke mana2 tuk kali pertama!

Janggel on Thursday, December 31, 2009 9:48:00 am said...

ALAM TAHUN BARU!

ezzati on Thursday, December 31, 2009 11:57:00 am said...

beshhhnyee

Eyriqazz on Thursday, December 31, 2009 2:15:00 pm said...

skangni di handset pun dah ada gps..kena beli satu handset ada gps ni..

Great Teacher Onizuka

Post a Comment

TeRiMa KasiH KeraNa SuDi Komen Kat SiNi

 

ParlieWalla360™ | “Informasi,Hiburan,Muzik,Berita,Artis,Popular,Terkini” Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet
Distributed by Deluxe Templates © 2008